lørdag 30. april 2011

Smakebiter fra Snelletreffet 2011

Designer Tine Solheim var første foredragsholder. Siden jeg ikke har lest noen av hennes strikkebøker, ble det en inspirerende og lærerik inroduksjon til hennes arbeid, og jeg noterte meg mange tips, teknikker og nye garntyper jeg vil prøve ut. :)

Skjerf fra boken Retromasker av Tine Solheim, strikket 
med et fantastisk mykt alpakka-garn, og nydelige gullperler.

Skjerf fra boken Retromasker av Tine Solheim. Jeg likte fargekombinasjonen og mønsteret svært godt, men tror strikking  med perler ville blitt for avansert og tålmodighetskrevende for meg. :)

 Uten mat og drikker duger sneller ikke... 



Underholdende, interessant og til tider utrolig morsomt foredrag med designerne Arne og Carlos, som står bak både julekuler, påskekuler, Space Invaders Mariusgenseren, blant mye annet. Nå skal de erobre også USA med sine "christmas balls"...

Butikken Snella & Petronella besøkte Snelletreffet, og fortalte eventyret om hvordan denne gründersuksessen startet. Jeg lot meg friste av disse håndlagde knappene, som skal dekorere en barselgave til et nyfødt lykketroll...


Vi fikk en stor goodiebag fra sponsorene, med garn, pinner, oppskriftshefter og rabatter. Denne søte bambi-genseren fra Sandnesgarn kunne jeg gjerne tenkte meg å lage... :)

Her er garnet jeg fikk i goodiebagen, mye spennende her! 
Lanett og Sisu var sponset av Dalegarn for å støtte Amanda-prosjektet,
dette er en kontinuerlig innsamling av votter, luer, sokker, og tepper til
nyfødtintensiv. Les mer om Amandaprosjektet på denne siden.

Festmiddagen avsluttet det flotte Snelletreffet på Hotell Bristol. 
Veldig hyggelig selskap, håper vi ses igjen til neste år!


1 kommentar:

  1. For en drømmedag!!! Det så veldig spennende og inspirerende ut! Du er heldig som fikk bli med på noe slikt;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...