onsdag 15. juni 2011

Sommerstrikk, ferie og garnsalg

Hjemme på ferie i Nord-Norge kunne vi i pinsehelgen nyte 28 varmegrader og knallvær! Jeg tok en avstikker fra stranda og fant meg en strikkebutikk med opphørssalg... 

...her er fangsten: 6 nøster bambino bomull, 6 nøster babyull, 4 nøster pure milk fiber, 3 bambus rundpinner


Sommerstrikk på hytta. Deilig å strikke med bomull på bambuspinner i varmen!

Oppskrift på kopptue: 
Strikket kopptue i Bambino bomull fra Almedals. 

Jeg la opp 40 m med dobbelt garn på rundpinne nr 5. 
1 omg: strikk rett alle masker. 
2 omg: strikk 1 rett, 1 vrang hele omgangen. 
Gjenta disse to omgangene til ønsket størrelse. Jeg felte av etter 45 omganger, da var min klut kvadratisk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...