tirsdag 20. september 2011

Nye strikkeplaner!

Finnes det noe mer tilfredsstillende for en håndarbeidsfrelst enn å feste den siste tråden i et prosjekt, og starte på et nytt, ferskt garnnøste med en ny, ukjent oppskrift man lenge har hatt lyst å prøve!!

Nå har jeg endelig blitt ferdig med en hals til barnehagebruk for storesøster. Den er strikket i dobbel Sandnes tynn alpakka som jeg fant på tilbud nylig, etter oppskrift fra Nøstebarn. Ikke et stort og fancy prosjekt, men veldig mykt, varmt og anvendelig. Det er ikke mye tid til strikking om dagene, jeg sitter  stort sett med en varm, liten sovebylt på brystet. Men hodet jobber kreativt konstant, jeg leser masse blogger, høstens nye strikkeblad, strikkebøker, og dagdrømmer om nye strikke-prosjekter...

Så nå har jeg belønnet meg selv med nytt garn til to nye vinterluer for barnehagejenta mi! Med tykke pinner bør dette være et overkommelig prosjekt å fullføre før den første snøen faller, selv i den travle ammetåka. Hello Kitty lua fra Smoochie skal jeg strikke i rosa og hvitt dobbel Sandnes lanett, og kronelua fra Lilleducks sirkler skal strikkes i lilla Drops Eskimo.

Og jeg har funnet det perfekte lille strikketøyet for bilturer og togturer som  jeg kan ha i vesken. Med Drops Paris bomullsgarn og tykke pinner, rekker man å strikke en hel masse make-up pads på en liten biltur (som passasjer selvsagt..), og det er supert for en utålmodig strikker som meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...