mandag 2. juli 2012

Fadderbarn

Jeg leste en nettavis på lørdagskvelden, da en videokampanje fra SOS barnebyer traff meg midt i hjertet. Jeg har mange ganger tenkt tanken på å støtte denne flotte organisasjonen, men denne kvelden fant jeg ingen unnskyldning for å la være, og det er jeg glad for. 
Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. 

Jeg har nå sendt en forespørsel for å bli fadder for et barn gjennom dem. Da jeg var liten hadde familien vår flere fadderbarn, og det var hyggelig å få brev og bilder fra dem husker jeg. Nå har jeg etterhvert lyst på to fadderbarn, siden vi har to egne barn.
 Det koster så lite, og det utgjør en enorm forskjell for et lite barn som får et hjem, søsken, en utdannelse og en fremtid. 

Visste du at vi faktisk har en SOS barneby i Norge også? Les mer på nettsiden til SOS barnebyer, der er det mange flotte og tankevekkende historier. Besøk dem også på facebook.

(photo: Claire Ladavicius, www.sos-barnebyer.no)

2 kommentarer:

  1. Vi støtter alle på hver vår måte. Jeg har støttet plan i 12 år og det er spennende å følge meg på hvordan det blir på de stedene hvor fadderbarnet bor.

    SvarSlett
  2. Jeg venter spent på info i posten om hvor i verden mitt fadderbarn bor. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...