torsdag 24. januar 2013

Årskavalkade 2012

 
I januar og februar 2012 strikket jeg luer, en grå lue til kjæresten, en blå reflekslue til meg selv, og en svart reflekslue på bestilling fra ei venninne.



I mars og april 2012 strikket jeg votter i barselgave, og et sett med votter, hals og sokker til et dåpsbarn i familien. 



I mai var det strikkepause, og familien var 1 måned sammen i spania. :)


I juni var det også strikkepause, men i juli fullførte jeg et pannebånd i restegarn, og et par pulsvarmere til eldstejenta.




Høst og barnehagestart for minstemor ga mer fart på strikkepinnene, og det måtte lages ei skikkelig lue, og 3 par ullvotter til 1-åringen. Nå i januar gjenstår det bare to enslige votter av disse tre settene, så votter er virkelig forbruksvare i barnehagen... :-(



Førjulsstrikk: rosa luer til både lillesøster og storesøster, tova tøfler til meg selv.Barnehagevotter til 1-åringen (den ene er nå savnet etter juleferien..., så må vel strikke enda flere votter.) Pulsvarmere i alpakka ble til julegave.

Romjulsstrikk: luer til mannen og pappaen min, øreklafflue til broren min.

Det ser ikke ut som jeg har strikket så mye i 2012, men det stemmer ikke, for det skjuler seg mye ufostrikk mellom linjene her, altså ting som ble påbegynt men ikke ble fullført (ennå).
Her er en del av ufoene fra fjoråret, som jeg ønsker å ta et oppgjør med i årets første måneder:




I tillegg er det mye strikketøy gjemt i skuffer, skap og poser, deriblant en del sokker og votter. Så hva er planen for strikke-året 2013? Jeg vil gjerne fullføre de fleste at ufoene som ligger rundt omkring, og ellers vil jeg prøve å bruke opp mye av restegarnlageret mitt, i stedet for å kjøpe nytt garn.

 Og de prosjektene jeg starter på, vil jeg fullføre! Den enkleste måten å oppnå det på er å strikke til en bestemt mottaker, f.eks noe jeg selv eller barna trenger, eller en gave til noen av mine nærmeste. Det er mange runde dager blant familie og venner i 2013, så det bør bli noen ekstra flotte hjemmestrikkede gaver. :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...