fredag 27. desember 2013

Prosjekter i 2014: Slanking av garnlageret...

Det har vært en rolig høst på bloggen, og en rolig strikkehøst. Jeg har alltid flere prosjekter på pinnene, men det er lenge mellom hver gang jeg har tid å strikke så mye. Da blir det langt mellom de fullførte prosjektene. Men i løpet av 2014 går jeg over i en ny jobb, og tilværelsen som doktorgradsstudent med jobbing sent og tidlig - ferie eller ikke, er forhåpentligvis over. Det betyr også flytting hjem til hjembyen i Nord-Norge, 12 år etter jeg forlot den. Det gleder jeg meg masse til! :)

På strikkefronten blir det nok få prosjekter i alle fall frem til PhD'en er fullført. Men jeg skal i løpet av våren forsøke å likevel få tid til å lage 4-5 bursdagesgaver og en bryllupsgave. Trenger litt mental avkobling med et enkelt håndarbeid mellom slagene på universitetet...Så får sommeren og høsten brukes til julegave-produksjon. Har lyst å gi bort bare hjemmestrikka gaver neste år!
Har i tillegg til dette gitt meg selv en utfordring for det nye året: jeg skal se om jeg klarer å bruke opp mesteparten av garnlageret, før jeg fristes av nye garninnkjøp. Jeg har garantert nok garn til å holde meg opptatt hele neste år, men den store utfordringen blir å finne spennede prosjekter for restegarnet. Og selvfølgelig blir det litt vanskelig å holde seg unna garnsalg, nye lekre farger og garntyper, som vanligvis ukritisk sniker seg ned i handleposen... ;)

Hvilke planer har du i 2014, enten det gjelder jobb, flytting, strikking, reising, blogging eller annet? Uansett ønsker jeg deg lykke til med å nå dine mål! Godt nytt år!

knitting5.jpg
New Year's Baby, 1916

Joseph Leyendecker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...