mandag 25. august 2014

Hjemme i nord igjen - en drømmesommer!

Så var jeg tilbake i hjembyen - i midnattsolens rike. Det har vært fantastisk å flytte nordover igjen, men også mye å henge fingrene i.
Vi har pusset opp mye av 70-tallshuset, og jeg har for tiden to jobber, så det blir lite tid til blogging. Litt strikking blir det innimellom da.
Sommeren i nord har vært helt utrolig, med sydentemperaturer og sol siden juni, snakker om velkomst! :) Snart blir jeg forhåpentligvis ferdig med PhD'en, så da blir det mer tid til både hobby, familietid og blogging, jeg gleder meg til det!

 
Her har jeg strikket en lue til mannen, av Pickles tweedy. Herlig farge!


På pinnene nå er blant annet en babytrøye, strikket av Fin silkealpakka.


I vår gikk jeg på en garnsalg-smell, så nå er det blant annet handlet inn garn til to Oslo-anorakker. Mon tro når jeg får tid å strikke de...




Med fjordgløtt og tropesommer på verandaen i nyhuset, har klutestrikking med
noe attåt vært det mest aktuelle i det siste...




Og mens midnattsola har varmet i mange måneder...




...går det nå mot mørkere kvelder, som her på festival i helga. 

1 kommentar:

  1. Heldig mannen som får hjemmestrikket, fin lue:) Høres hektisk ut med flytting og to jobber, du får koble av med litt håndarbeid innimellom:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...