lørdag 16. januar 2016

Pause fra sjalet, strikket gave til femåring

Et kjapt og enkelt prosjekt har kommet av pinnene, siden jeg trengte bursdagsgave til en femåring og samtidig pause fra sjalstrikk. :)


Lua har jeg strikket med en tråd tykk abuelita merino fra pickles, og en tråd fabel. Oppskriften fant jeg hos G-Anettas blogg, og justerte størrelsen litt. 

Jeg la opp 76 m med merino på pinne 4,5, før jeg byttet til pinne 5 og tok med en tråd  fabel. Startet fellinga da lua målte 13 cm, og felte med 1-3 omg mellomrom til passe lengde og 8 m igjen på pinnen.


God helg alle sammen! Her er bilder tatt i nabolaget i kveld. Elsker denne årstida, tross den bitende kulden.




1 kommentar:

  1. Strikkede luer er supre gaver, den hørtes deilig og myk ut med garnkomboen.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...