lørdag 27. februar 2010

SSS: Second sock syndrome




"Tillhör du dem som ofta "tappar sugen" efter första sockan? Lider du av SSS - Second Sock Syndrome?
Då är detta byte något för dig!

Detta byte går ut på att du stickar en socka och sedan skickar sockan, mönstret, stickorna och resten av garnet till en annan person som då bara behöver sticka en socka = problemet löst!
Samtidigt stickar förstås någon annan en socka till dig, o.s.v."

Påmelding er innen 28 februar, så hvis du føler deg truffet, kan du melde deg på her nå!

Jeg tror ikke jeg kommer til å melde meg på selv, fordi til mange av mine sokke-UFO'er har jeg ofte glemt info om pinnestørrelse eller mønsterendringer, og dermed har de blitt liggende.

Her er noe av det jeg har på pinnene for tiden, som kan tyde på at jeg lider av SSS (second sock syndrome). Mye av det er gaver som skal fullføres snarest mulig. Jeg ser også av bildene at jeg har dilla på flerfarget garn akkurat nå. Oppskriftene som presenteres her, er mine to favoritt-oppskrifter på babysokker. De er gratis, og er hentet fra Ullenteventyr og dinhobby.

To par babysokker 0-3 mnd, som sitter kjempegodt på foten! Kjempeenkel oppskrift, man strikker bare frem og tilbake i rillestrikk (rett på alle pinner). Sokken syes sammen bak etterpå, og det blir endel tråder som skal festes. Trådfesting er så kjedelig!




Babysokker (ca.3-6 mnd) strikket etter denne oppskriften, med enkelte modifikasjoner. Disse har jeg strikket mange av, grunnen til at jeg liker de så godt, er at man kan legge opp, strikke med samme tråd uten bytter, og felle av slik at det bare er to tråder å feste til slutt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...