søndag 28. mars 2010

Pulsvarmere til barn



Jeg har latt meg inspirere av denne votteoppskriften, og etter egen fantasi laget noen pulsvarmere som skal varme jenta mi på 16 mnd i påska og utover våren. Votter er jo ofte upraktisk når de leker, og med pulsvarmere holder man seg varm samtidig som fingrene er fri til å utforske og gripe. Selv om de har tommelhull, kan de godt bare brukes som håndleddsvarmere. Hvis jeg klarer å få lillepia til å stå i ro i 2 sekunder, kan jeg kanskje knipse et bilde av pulsvarmerne i bruk. :) Men de kles for det meste av og på, av og på - i det uendelige, hun elsker jo å leke med klær. Oppskriften finner du under bildet.


Pulsvarmere til barn
Størrelse: 12-18 mnd (kan enkelt endres med antall oppleggsmasker)

Pinner: 3,5 mm, eller det som passer til garntykkelsen

Garn: 10-20 g, her har jeg brukt 1 tråd hvit Navia og 1 tråd multifarget strømpegarn

Legg opp 28 masker, strikk rundt på 4 eller 5 strømpepinner
omg 1-10: strikk vrangbord, 1 rett 1 vrang, gjenta ut omgangen
omg 11-16: strikk rett
omg 17: fell av 3 masker, strikk rett ut omgangen
omg: 18: legg opp 3 nye masker, strikk rett ut omgangen
omg 19-21: strikk rett
omg 22-27: srikk vrangbord, 1 rett 1 vrang, gjenta ut omgangen
omg 28: fell av, og fest trådene godt. Strikk en til på samme måte!

Hvis du bruker oppskriften, send meg gjerne en link til bilde av pulsvarmerne dine! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...