torsdag 5. november 2015

Strikket hals til førsteklassing

I dag har jeg latt meg inspirere av Kjerstrikk sin hals, som kom raskt av pinnene, klar til bruk på skolen i morgen.

Har du lyst å strikke en slik selv, så finner du oppskriften på kjerstrikk.blogspot.no


Garnet jeg har brukt er Cotinga fra Dale garn, deilig å strikke med, et mykt og varmt alpakka-blandingsgarn.

Jeg la opp 68 m på pinne 4, og fulgte ellers oppskriften, men la till en ekstra rille mot slutten. Det lilla nøstet ble brukt opp, og avslutningen ble dermed en rosa kant.

 Jeg syns fargene er friske, og lyser godt opp i november, nå når mørketida står på trappene. 

1 kommentar:

  1. Flott hals du har strikka! Blir nok stas å ta den på i morgen.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...