lørdag 13. november 2010

Konfektproduksjon til helgens julemarked

Hva gjør man med 2 liter kremfløte?

På jobb er det av og til en liten fløteskvett (80-100 liter!) til overs etter osteproduksjon, og denne uken tok jeg med meg 2 liter kremfløte hjem. Så hva gjør man med så mye fløte da? Noe av det fryser jeg ned i isterningposer til bruk i saus (dette er forresten genialt å gjøre med vin-rester som er til overs også)!


Nå har snøen lagt seg ute, så da har jeg begynt å tenke på julegaver og varer til julemarked. 

Nå har jeg laget en ny stor porsjon med sjokoladekarameller, denne gangen i konfektformer.


Men jeg har ennå 1 liten fløte igjen! Kanskje jeg lager iskrem til helgen. :)


Jeg måtte også prøve denne fristende oppskriften på vaniljefudge som jeg fant i Manuels blogg Passion for baking. I mangel på hvit sjokolade, ble det mørk sjokolade i stedet. Jeg droppet også glukosen i oppskriften, så det kan hende at konsistensen ble litt annerledes på mine sjokovaniljefudge, men siden jeg fylte de i konfektformer gikk det bra. Og farlig gode ble de! Heldigvis er det julemarked i morgen, så jeg slipper å spise opp alle selv...



Om du er i Oslo eller omegn, så kan jeg tipse om Grünerløkka Husflidslags julemarked lørdag 13 november, i Storgata 36. Etter hyggelig invitasjon fra dem, kommer Ufostrikk på lørdag fra kl.12-16 for å by på hjemmelagde kjeks, nykokte karameller, sjokovaniljefudge, knapper og annet utstyr til julehobby, og hjemmestrikkede julegaver!

1 kommentar:

  1. Mmmmmm fikk vann i munnen!!! Så mye godt!

    Lykke til i Nele-konkurransen min!

    Ha en fin uke!

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...